4 tips om thuis yoga te beoefenen

Mat voor Yoga

Yoga kun je in een les doen, maar ook thuis. Zet een yogavideo aan, leg je spullen maar vast neer en lees deze 4 tips om thuis aan de slag te gaan met yoga!

1.      Stel doelen voor jezelf

Als je doelen wilt behalen, moet je duidelijk voor jezelf vaststellen wat deze doelen zijn. Vooral als je thuis yoga wilt beoefenen. Als je uiteindelijke doel is om elke dag een uur aan yoga te besteden, begin dan met een kwartier per dag. Zo kun je langzaamaan stappen nemen om dichter bij je doel te komen. Meteen met een uur per dag beginnen is meestal te ambitieus en zorgt ervoor dat je in één keer helemaal stopt. Begin dus met kleine doelen te stellen en zet deze op papier.

2.      Zorg voor alle benodigdheden

Als je begint met yoga dan zijn er een paar spullen die je echt nodig hebt. Om te beginnen een yogamat. Kies een matje met de dikte en grip die jij fijn vindt. Ten tweede heb je een yogablok en een handdoek nodig. Ook raden we je aan om een meditatiekussen voor yoga aan te schaffen. Hiermee is het gemakkelijker om yoga vol te houden omdat het comfortabel zit.

3.      Bereid je alvast voor

Nadat je alle spullen in huis hebt, kun je nu echt beginnen. Het is echter een gemakkelijke keuze om wegens vermoeidheid toch de handdoek in de ring te gooien. Om dit te voorkomen, kun je het beste alles van te voren al klaar zetten. Wil je in de ochtend yoga beoefenen? Leg dan al je spullen, inclusief yogamat, meditatiekussen, yogablok, handdoek en flesje water alvast klaar. Zo is de kans groter dat je ook echt begint en start je fijner aan je sessie.

4.      Neem voldoende rust

Bij een yogales neem je af en toe een welverdiende pauze. Thuis moet je dit zelf inlassen. Door af en toe een pauze te nemen houd je het langer vol en kun je nog even extra werken aan die lastige oefening in de yogavideo. Probeer te spelen met het aantal rustmomenten en bekijk wat het beste werkt voor jou.

Stay In Balance

Sportkleding informatie

Sportkleding